Domů » Založení e-shopu krok za krokem

Založení e-shopu krok za krokem

by Emma Nová

Založit si vlastní e-shop je jedním z mnoha způsobů, jak si vydělávat online. A není to není nic složitého. Dnešní doba tomu jen nahrává. Jak na založení e-shopu?

Ať už má člověk originální ručně vyráběné předměty, které chce prodávat, nebo chce začít s velkoobchodem, bude potřebovat skvělé webové stránky, aby byl úspěšný online. 

Díky relativně nízkým počátečním nákladům a mnoha skvělým nástrojům pro tvorbu webových stránek je rozjezd e-shopu snazší než kdykoli předtím. Přesto je dobré vědět, na co by si měl dát člověk pozor. 

Forma podnikání

Na začátku si každý musí rozmyslet, jestli chce podnikat jako OSVČ nebo právnická osoba. Pro založení e-shopu jako OSVČ musí mít člověk živnostenský list, neboli oprávnění k výkonu činnosti. 

Kdo chce podnikat jako právnická osoba, bude muset založit společnost s ručením omezeným, provést ověření názvu firmy, najít sídlo společnosti a nechat společnost zapsat do obchodního rejstříku.

Výběr produktů

Ještě před založením e-shopu je třeba si udělat jasno v tom, jaké produkty chce podnikatel zákazníkům nabízet. Tedy co chce vlastně prodávat. Ideálně by mělo jít o něco, k čemu má osobní vztah nebo o tom aspoň něco ví. 

Když má člověk vášeň pro to, co prodává, je pravděpodobnější, že u toho zůstane i v těžších časech.

Průzkum konkurence

Konkurence na poli internetových obchodů je poměrně velká, proto by měl začínající podnikatel vědět, na jaké zákazníky se chce zaměřit a na co je naláká. Musí je totiž přesvědčit, v čem je lepší než konkurence.

Pro někoho to může být nižší cena, pro jiného design produktu, levná doprava, delší záruka nebo příběh produktu. Zkrátka a dobře průzkum trhu a konkurence se vyplatí. 

Název e-shopu

Jakmile člověk ví, co a komu to chce prodávat, je dalším krokem výběr obchodního názvu a vytvoření loga. Pro někoho může být tento krok velmi snadný, pro jiného naopak velmi náročný. 

V každém případě by název měl být snadno zapamatovatelný a vyslovitelný. Název domény by měl být stejný jako název firmy. Taky není dobré, když se podobá názvu jiného e-shopu. Měl by být originální, aby si zákazníci e-shop nespletli s jiným.

Jakmile je název e-shopu vymyšlen, je třeba ověřit, zda je doména volná. Pokud ano, je dobré neváhat a rovnou si ji koupit. Zároveň se hodí si založit e-mail s vlastní doménou. Jak založit email s vlastní doménou není nic složitého a v některých případech dokonce může být email na vlastní doméně zdarma.

Vytvoření e-shopu

Posledním krokem je výběr platformy, na které bude internetový obchod vytvářen a spravován. Na výběr je řada skvělých platforem, přičemž každá přichází s vlastním jedinečným souborem funkcí, které ovlivňují cenovou dostupnost, možnosti a uživatelskou přívětivost. Velmi oblíbeným je třeba WordPress

Návrh webových stránek je zásadním aspektem pro spuštění internetového obchodu. Špatný design nebo použitá šablona mohou odradit zákazníky nebo snížit prodej. Kdo si tedy s vytvořením e-shopu neví rady, je dobré, když si nechá poradit od profesionálů.

Samozřejmě to bude vyžadovat vyšší počáteční investici, ovšem dobře vytvořený e-shop se všemi důležitými funkcemi se v budoucnu vyplatí.

Obchodní podmínky

Každý e-shop musí mít zveřejněné obchodní podmínky, které by měly obsahovat údaje o prodávajícím, způsoby platby, dopravy, reklamace, možnosti odstoupení od smlouvy, informace o ochraně osobních údajů a mnoho dalších.

Je dobré tuto otázku konzultovat s odborníkem, neboť chybějící či zastaralé obchodní podmínky mohou být důvodem sankce ze strany České obchodní inspekce

Marketingový plán

Každý obchodník musí umět své produkty nabízet, aby je prodával. Bez správného marketingového plánu se dneska nikdo neobejde. Je to poměrně složitá otázka, proto se na začátku vyplatí, obrátit se na specializované odborníky, kteří poradí s otázkou výdělečnosti, cenotvorby a marketingové strategie.

Redakce doporučuje