Home Zdraví 5 tipů, díky kterým posílíte váš imunitní systém. Znáte je všechny?

5 tipů, díky kterým posílíte váš imunitní systém. Znáte je všechny?

by Emma Nová

Trápí vás časté nachlazení i přesto, že pro něj není zjevný důvod? Možná je na vině oslabený imunitní systém. Ten totiž na rozdíl od ostatních částí lidského těla na první pohled nevidíme a často na něj zapomínáme. Péče o něj přitom není nijak složitá a nevyžaduje drastické úpravy životního stylu.

Začněte u jídelníčku

Jídelníček velkou měrou ovlivňuje naši imunitu. Imunitnímu systému nesvědčí konzumace tzv. jednoduchých cukrů, které jsou obsažené například ve stolním cukru, slazených limonádách či bílém pečivu. 

Kromě toho tělu neprospívá ani příjem nezdravých tuků – najdete je třeba v oplatkách, sušenkách a dezertech.

Jídelníček sestavujte tak, aby byl co nejpestřejší. Zmíněné suroviny nahraďte kvalitními cereáliemi bez přidaných cukrů. Dále konzumujte velké množství ovoce a zeleniny, která spolehlivě nastartujte vaši imunitu. Pro spolehlivé fungování z jídelníčku také odstraňte alkoholické nápoje. 

Dopřejte si dostatek spánku

O důležitosti spánku se napsalo už mnoho stránek. Jeho kvalita je přitom velmi úzce spjatá s imunitou. Studie uvádí, že ideální doba spánku je kolem sedm a půl hodiny. Méně než šest hodin a více než devět hodin se přitom označuje jako zdraví škodlivé.

Spánek je pro tělo důležitý, protože za jeho trvání probíhá produkce hormonu melatoninu, který reguluje chronologické rytmy a brání vzniku nádorových onemocnění

Důležitý je také pravidelný spánek. Nastavte si spánkový režim a dodržujte ho včetně víkendů. Tím vrátíte váš biorytmus zpět do starých kolejí.

Pryč se stresem

Máte kvalitní jídelníček, spíte osm hodin denně a stále býváte často nemocní? Zamyslete se nad svým psychickým zdravím. Stres patří k častým spouštěčům imunitních problémů a vedle nemocí jako obezita nebo cukrovka se řadí k civilizačním chorobám.

Stresu se zbavíte i bez pomoci odborníků. Podle lékařů při snižování stresu pomáhá pohyb nebo poslech relaxační hudby. 

Hladinu vašeho stresu také sníží CBD produkty. Jejich užíváním zlepšíte nejen imunitu, ale podpoříte i vaši psychickou pohodu a zlepšíte kvalitu vašeho spánku.

Doplňte vitamín D

Přírodním zdrojem vitamínu D je Slunce. Toho se nám ale v podzimních a zimních měsících příliš nedostává. Déčko je přitom úzce spojené s fungováním imunity. Vitamín D získáte skrze doplňky stravy, najdete ho ale také v mořských rybách, hovězích játrech a houbách šitake sušených na slunci.

Omega 3 mastné kyseliny

Tato skupina nenasycených kyselin se nejčastěji vyskytuje v rybách a má prokazatelně pozitivní účinky na funkce mozku, očí, srdce, cév a psychiky. V přírodě je kromě mořských ryb najdete i ve vejcích, chia semínkách a kaviáru. Omega 3 kyseliny obsahují i některé produkty od firmy Cibdol, které si můžete prohlédnout zde.Tak jak jste na tom vy? Jestliže jste v článku potkali některé z neduhů, kterými trpí váš životní styl, určitě se na ně zaměřte. Imunitnísystém se vám odvděčí stoprocentním fungováním a tím pádem i spolehlivou ochranou proti nemocem.

Redakce doporučuje