Home Zprávy Zvýšení pracovního výkonu, šťastnější život a hodně pohody? Poznejte výhody meditace a mindfulness

Zvýšení pracovního výkonu, šťastnější život a hodně pohody? Poznejte výhody meditace a mindfulness

by Emma Nová

Dnešní doba je jedním specifická. Tím specifikem je množství stresu, které přichází z různých zdrojů – práce, škola, rodina, technologie atd. Tyto stresy ovlivňují celý náš život, pracovní výkonnost dokonce i zdraví. Proto je důležité se s každodenními situacemi dobře vyrovnat a vnímat okolí trošku z jiného úhlu pohledu. Ptáte se jak? Zkuste meditaci nebo techniku mindfulness.

Každého uklidňuje něco jiného, někdo rád zahradničí, jiný kreslí mandaly a další medituje. Seznamte se s technikou mindfulness a poznejte rozdíly, kterými se liší od meditace.

Co je mindfulness?

Pro mindfulness lze najít několik synonym a vystihujících slov – bdělost, duchapřítomnost, všímavost, uvědomění. Při této technice je důležité vnímat každý okamžik se všemi detaily. Jaká je situace, co děláte, jak se u toho cítíte apod. Takže podstatou je vlastně věnování maximální pozornosti tomu, co zrovna děláme a uvědomovat si všechny proměnné.

Mindfulness X Meditace

Mindfulness můžeme definovat jako kvalitu a schopnost mysli.

Naopak meditace je druh cvičení zaměřující se na konkrétní problém – např. meditace pro otevřenost mysli nebo otevřenost srdce a altruismu.

Proč meditovat nebo být přítomni?

  1. Bude z vás pohodář – Ne že by vám rázem bylo všechno jedno, ale díky pravidelné meditaci nebo mindfulness budou vaše reakce klidnější a budete snáz zvládat těžké situace. A to všechno vede k lepším mezilidským vztahům.
  1. Žádný multitasking – Spousta lidí si myslí, že multitasking je něco dobrého. Ale opak je pravdou. No dobrá, někdy se může hodit. Například když vám při řízení někdo volá a vy krom řízení přemýšlíte nad hovorem (v případě, že vaše auto nemá handsfree, v žádném případě telefon nezvedat). Nicméně ve většině situací je mnohem lepší soustředit se pouze na jednu jedinou věc. Multitasking totiž zvyšuje stres a snižuje produktivitu i kvalitu práce.
  1. Naslouchání – Oba zmíněné způsoby pomáhají také lépe naslouchat. Naslouchat sobě, svým myšlenkám, tělu, ale i svému okolí je velmi důležité. Kvalitním nasloucháním předejdete spoustě zdravotních i sociálních problémů. Navíc naslouchání je velmi důležité v rolích rodičů, protože díky němu je mnohem snazší budovat dětské sebevědomí.
  1. Užijete si každý moment – Lidé v současnosti trpí. Trpí, protože neustále někam spěchají a nedokáží si užít krásné chvíle. Díky meditaci a mindfulness i v té nejvšednější činnosti spatříte kouzlo a dokonalost života. A to vede k pocitu štěstí.
  1. Zvítězíte nad svými strašáky ve skříni – Každý má ve skříni nějakého strašáka, který tahá za nitky. Může to být závislost nebo nepřiměřené upínání se na to, co chcete. Právě díky meditaci a mindfulness může být pro vás snazší tyto nitky přetrhat a být sám sobě svým pánem. Všichni touží po svobodě, získejte si ji.

Redakce doporučuje