Výběr správných klíčových slov pro váš obsah je polovinou úspěchu, pokud jde o přilákání organické návštěvnosti na vaše webové stránky. Jak na to? Přečtěte si, kde začít.
Než se dostaneme k podrobnostem, rychle si osvěžme, co máme na mysli pod pojmem klíčové slovo. Z hlediska SEO se jedná o slova a fráze, které uživatelé zadávají do vyhledávačů.
Pokud na to máte rozpočet, můžete si rovnou najmout agenturu, která provede návrh marketingovej stratégie, SEO strategii a samozřejmě také výzkum klíčových slov. Výzkum klíčových slov si však můžete provést i sami, a to pomocí různých příruček, které najdete na internetu.
Přemýšlejte o záměru vyhledávání
Při vyhledávání klíčových slov je důležité myslet na záměr vyhledávání. Je důležitou součástí výzkumu klíčových slov, protože umožňuje plánovat obsah tak, aby odpovídal potřebám uživatelů. Pokud například někdo hledá „nový hliníkový plot„, s největší pravděpodobností nechce číst článek o plotech. Chtějí být přesměrováni na stránku společnosti, která obsahuje vše, co potřebují vědět o nákupu, včetně cen, specifikací a informací o dopravě a realizaci.
Sledujte cestu kupujícího
Zamyslete se nad typickou cestou potenciálního zákazníka od okamžiku, kdy se dozví o vašem produktu, až po místo nákupu. Pokud prodáváte dražší produkty, je pravděpodobné, že zákazník neuskuteční nákup ihned poté, co se o značce dozví. Projdou určitými fázemi, během nichž se rozhodnou, zda si produkt zakoupí.
Při plánování obsahu je vhodné myslet na cílového zákazníka a jeho fázi nákupní cesty. Jako predajca Jaguar můžete na své stránky přidat blog, kde budete zveřejňovat různé články, které mohou zákazníkovi pomoci při rozhodování.
Analýza úrovně konkurence
Při průzkumu klíčových slov je důležité věnovat pozornost konkurenci pro cílovou frázi. Nejjednodušší způsob, jak analyzovat konkurenci pro klíčové slovo, je zadat klíčové slovo do Googlu nebo jiného vyhledávače a zjistit, co se objeví. Musíte se zaměřit na reklamy a weby s vysokým marketingovým rozpočtem. Ve službě Google jsou označeny buď značkou „Ad“, nebo značkou „Sponsored“.
Pokud si stále nejste jisti, jak vyhledávat a analyzovat klíčová slova, zkuste si vyhledat podrobného průvodce na internetu. Nenechte se odradit. Není to tak složité, jak si možná myslíte.